Bloggarkiv

lørdag 31. desember 2016

Oppsummering



De siste fiskedagene i NZ ble helt greie. Dro til noen ukjente elver for å teste de ut. Ble vel ingen umiddelbar suksess, men alltid artig å teste ut noe nytt. I den ene elven endte jeg opp med å gå i 4 timer sammenhengene oppover i en dal uten nesten å finne noen aktuelle fiskeplasser. Dalen var veldig fin og det ble mer enn fjelltur enn fisketur. Noen ganger er også det greit. Klarte tilslutt å karre til meg en fisk også. Da jeg kom helt til toppen av dalen var det en DOC hytte der. Fra den ned til parkeringplassen skulle det ta 5 timer å gå. Jeg klarte det på 2,5 så gå kondisen har nok blitt bra i løpet av turen. Men må vel innrømme at det muligens er første turen der jeg kanskje har lagt på meg en kilo i steden for å gå ned noen...





Oppsummert så var det litt skuffende at jeg ikke fikk gått på noen lengre turer. Litt rart å tenke på at i løpet av en mnd så var det ingen opplagte muligheter for å komme seg avgårde på en 3/4 dagers tur. Men det er også en av verdens mest regnfulle steder, så det finnes ingen garantier. I løpet av de turene jeg har hatt til NZ så har nok denne vært den med dårligst vær.


Ingen kommentarer: